Jeśli jesteś właścicielem tej strony, możesz wyłączyć reklamę poniżej zmieniając pakiet na PRO lub VIP w panelu naszego hostingu już od 4zł!

[1.3.0.1/2.0(?)][LunaLua]Evil Bowser Invasion
#1
[Obrazek: LX0E8kZ.png]

Oto w końcu przedstawiam mój projekt epizodu w głównej mierze wzorowanego i stylizowanego na SMB1, lecz zawierającego również zrecolorowane elementy z SMB3, co daje zupełnie nowy i nietypowy level design. Epizod będzie powstawał w dość wolnym tempie, ponieważ mam też wiele innych rzeczy na głowie. A to praca, a to obowiązki domowe, sprawy, dziewczyna, itp., ale postaram się nie porzucić projektu i robić go nawet nie śpiesząc się. 

Fabuła b1b00ł4

Bowser, ten podstępny gadzina, znów chce sporo namieszać w dotychczas spokojnym Grzybowym Królestwie. Rozpoczął on wielką inwazję wrogo nastawionych sługów, którzy zaczęli siać spustoszenie i chaos w najgłębszych zakamarkach królestwa. Z pewnych źródeł o wszystkim dowiedziała się Księżniczka Peach, która czekała na naszego dzielnego wąsacza, Mario, w swoim okazałym zamku. Mario, radośnie przechadzający się po zielonych łąkach rozległych równin dowiedział się od księżniczki o planach Bowsera i został wysłany na długą eskapadę w celu powstrzymania złowrogiej inwazji i zwalczenia nie tylko Bowsera, ale także siedmiu jego siostrzeńców, którzy ukrywali się w kilku pilnie strzeżonych zamkach. W jego niebezpiecznej podróży mają asystować różnorakie przedmioty, które zostały rozsiane po całym Grzybowym Królestwie i dają mu nadprzyrodzone moce. 

Budowa epizodu

Epizod póki co będzie miał osiem światów w postaci hubów. Pierwszy hub będzie zawierał również zamek Peach i portale do innych hubów. Będzie on również jedynym miejscem do zapisu gry (sadly ograniczenia SMBX). W epizodzie będzie sporo cGFX, ale jak już wspomniałem będą one bazowały na SMB1 i SMB3 (paleta kolorów jedynie z SMB1). Customowa muzyka również zagości w epizodzie, ale będzie raczej jej nie tak dużo, tj. jeden utwór będzie grać w wielu etapach. Każdy świat będzie zawierał pięć leveli, jeden zamek oraz jeden sekretny level. 

Spis światów (nazwy mogą ulec zmianie!)

1: Rozległe równiny i zamek Peach (trawiaste)
2: Krucha pustynia (pustynne)
3: Słoneczna plaża (tropikalne i podwodne)
4: Złoty jesienny las (leśne i trawiaste)
5: Biegun zimna (śnieżne i lodowe)
6: Czekoladowe góry (górskie)
7: Wietrzne wyżyny (podniebne)
8: Rozdroża Bowsera (lawowe)

Być może pojawią się też sekretne światy. ;-)

Plany

Epizod będzie powstawał na wersji 1.3.0.1/1.3.0.2 bądź na 2.0 jeśli na pewno nie będzie lagów w grze. Epizod będzie korzystał z dobrodziejstw LunaLua. HUD będzie miał inną grafikę, w stylu SMB1, jednak wszystkie customowe grafiki będą w formacie PNG. Powodem jest to, że PNG zauważalnie przyśpiesza czas ładowania etapu. 

Epizod będzie po polsku. Po wydaniu epizodu na SMWMods będę rozważał nad przetłumaczeniem go na angielski, by również angielska społeczność mogła w niego zagrać ze zrozumieniem fabuły. 

Screeny: (wciśnij prawy przycisk myszy i "otwórz grafikę w nowej karcie")
[Obrazek: e6NOZHk.png]

[Obrazek: 7En63Tp.png]

[Obrazek: ShS387h.png]

[Obrazek: n47MKjR.png]


Ciekawostki
- Epizod miał początkowo być na wersji 1.4.2, ale że co druga osoba na tym forum ma problemy z uruchomieniem gry, angielska społeczność wprowadziła na to banicję, a ja sam mam problemy z optymalizacją w edytorze w postaci lagów, toteż przeniosłem się na wersję 1.3.0.1.

- Epizod na wersji 1.3.0.1 z LunaLua miał w pierwotnym założeniu również zawierać alternatywny system powerupów z SMB3, starmana, całe cGFX w formacie PNG i czasomierz, ale pomyślałem że będzie to zbyteczne.
[Obrazek: 18KVW7R.png]
[Obrazek: hK44ha6.png]
[Obrazek: windows_10_user_bar_by_cristiandante20-d9eebf8.png]
[Obrazek: 89nQrS.gif]
[Obrazek: ocsIXD.png]
[Obrazek: lUF3xAC.png]
Odpowiedz
#2
Trochę nie rozumiem fabuły. Ciekawy pomysł ale ten epizod ukończysz na 3,5%.
Avatar zrobiony przez feana.
[Obrazek: nxhut8Q.png]
[Obrazek: MFaxALM.png]
[Obrazek: lUF3xAC.png]
Odpowiedz
#3
Fabuła powinna być w pełni zrozumiała, zważywszy na to, że wiele tutejszych projektów epizodów nie ma jej wcale, a jeśli jej nie rozumiesz to co ja zrobię. I bądź mniej sceptyczny. Jak nie stracę weny to epizod będzie na bieżąco tworzony.

Być może kiedyś doczekam się w tym temacie jakiejś w miarę merytorycznej opinii nt. projektu, maybe not. Surely no.
[Obrazek: 18KVW7R.png]
[Obrazek: hK44ha6.png]
[Obrazek: windows_10_user_bar_by_cristiandante20-d9eebf8.png]
[Obrazek: 89nQrS.gif]
[Obrazek: ocsIXD.png]
[Obrazek: lUF3xAC.png]
Odpowiedz
#4
literowka w tytule :E

ZŁOWROGIEBO
złowrogie niebo?

A epizod wygląda ciekawie, wiecej nie powiem bo musiałbym zagrać. lelz
master of comedy
Odpowiedz
#5
Just another fcking TYPO AAAAARRRRRRGGGGGGHHHHH

calmin' down now

Nie planuję wydawać ani dema ani udostępniać betatestów. Zagracie dopiero jak wydam. :|
[Obrazek: 18KVW7R.png]
[Obrazek: hK44ha6.png]
[Obrazek: windows_10_user_bar_by_cristiandante20-d9eebf8.png]
[Obrazek: 89nQrS.gif]
[Obrazek: ocsIXD.png]
[Obrazek: lUF3xAC.png]
Odpowiedz
#6
Ja bym ci radził jednak wziąć kilka beta testerów.
Avatar zrobiony przez feana.
[Obrazek: nxhut8Q.png]
[Obrazek: MFaxALM.png]
[Obrazek: lUF3xAC.png]
Odpowiedz
#7
Czy ja wiem. Może nad tym pomyślę.
[Obrazek: 18KVW7R.png]
[Obrazek: hK44ha6.png]
[Obrazek: windows_10_user_bar_by_cristiandante20-d9eebf8.png]
[Obrazek: 89nQrS.gif]
[Obrazek: ocsIXD.png]
[Obrazek: lUF3xAC.png]
Odpowiedz
#8
Mała aktualizacja pierwszego postu. Ogólnie zmiana planów i nowe screeny. :v
[Obrazek: 18KVW7R.png]
[Obrazek: hK44ha6.png]
[Obrazek: windows_10_user_bar_by_cristiandante20-d9eebf8.png]
[Obrazek: 89nQrS.gif]
[Obrazek: ocsIXD.png]
[Obrazek: lUF3xAC.png]
Odpowiedz
#9
Bardzo podobają mi się screeny :) Wszystko wygląda bardzo bajkowo i kolorowo, level design jest dobry, mimo jego nietypowości. Inny, nie oznacza gorszy! 

Fabuła taka jak planowałeś, ale wprowadziłeś jakiś smaczek. Tylko nie jestem pewien czy on odnosi się do Mario?

"W jego niebezpiecznej podróży mają asystować różnorakie przedmioty, które zostały rozsiane po całym Grzybowym Królestwie i dają mu nadprzyrodzone moce".

Zintepretowałem, że chodzi ci o hydraulika; będzie zdobywać po drodze jakieś artefakty, które będą niezbędne do zatrzymania inwazji? Z reguły w wątkach fabularnych Bowser chcę posiąść tą niesamowitą, nadprzyrodzoną moc, więc jeśli mówisz o Mario, to powiem, że może to być bardzo ciekawe. 
Miałem też tezę, że zrobisz jakieś customowe power-upy, ale w ciekawostkach napisałeś, że uznałeś, że power-upy będą zbyteczne. Serio jestem ciekawy o jakie różnorakie przedmioty ci chodzi. 

Czy LunęDll będziesz wykorzystywał tylko do podmienienia grafik na format PNG? Nie jestem zaznajomiony z działaniem tego programu, ale wydaje mi się, że z jego pomocą, można zrobić naprawdę wszystko. Słyszałem, że w grze można tworzyć skrypty, nadawać postaciom inne właściwości; życia, ilość wystrzelanych pocisków czy kupowanie przedmiotów za pieniądze? 
[Obrazek: 2rm5fkm.png]
[Obrazek: 2mfew4g.png]

                           Mój kanał na Youtube
Odpowiedz
#10
Te artefakty to akurat jedynie powerupy, no ale one w końcu są do asystowania gracza. xD A w tej części co zacytowałeś to odnosiło się to do Mario. Mogę poprawić i dzięki za dostrzeżenie tego. ;)

Za pomocą kodów LunaLua, wprowadziłem teksty do etapów informujące o nazwie etapu no i do HUD-u dodałem numer świata (np. SWIAT 1), a do etapu np. SWIAT 1-3.

Możliwości LunaLua są potężne i chciałbym wykorzystać je najbardziej jak się da. :P
[Obrazek: 18KVW7R.png]
[Obrazek: hK44ha6.png]
[Obrazek: windows_10_user_bar_by_cristiandante20-d9eebf8.png]
[Obrazek: 89nQrS.gif]
[Obrazek: ocsIXD.png]
[Obrazek: lUF3xAC.png]
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości