Jeśli jesteś właścicielem tej strony, możesz wyłączyć reklamę poniżej zmieniając pakiet na PRO lub VIP w panelu naszego hostingu już od 4zł!
Strony WWWSerwery VPSDomenyHostingDarmowy Hosting CBA.pl

SMBX 1.4.2
#1
Skoro jest temat o SMBX 2.0, to czemu nie może być o 1.4.2? ;-)

Historia
Prace nad SMBX 1.4 zostały zaczęte gdzieś w połowie 2011 lub na początku 2012 r. Użytkownik baidu (coś jak chińskie Google) o wdzięcznym nicku 5438A38A podał parę screenów już w połowie 2012 r. Oficjalnie SMBX 1.4.1 (gdyż tak nazywała się ta wersja) zostało wydane w lipcu 2015 r. Poza chińskie community SMBX 1.4.1 wyszło dopiero na początku listopada, gdy Wohlstand i Kevsoft (główni developerzy projektu PGE) znaleźli "przypadkowo" SMBX 1.4.1 na baidu (co ciekawe, wcześniej SMBX 1.4.1 zostało uważane za fake). Próbowali uruchomić na swoich komputerach, co udało się po niemałych próbach - wpierw SMBX 1.4.1 działało dopiero na Windows XP i wcześniejszych.

Skąd zatem możemy zainstalować "nowe" SMBX na naszych systemach?

Wohlstand i Kevsoft nawiązali współpracę z 5438A38A, i udało im się wypuścić łatkę, która wpierw sprawiła, że SMBX 1.4.1 szło uruchomić nawet na Windows 8 czy 10. Nieco później wydano kolejną łatkę, która tym razem sprawiała, że nie trzeba już zmieniać formatu systemu na chiński (dzięki Bogu!)

Po paru miesiącach pracy, pod koniec lutego 2016 5438A38A oraz Wohlstand wydali 1.4.2, które było swoistym bugfixem 1.4.1. Obecnie ta wersja powinna się bez problemu uruchomić na każdym komputerze, bez potrzeby zmiany formatu systemu czy jakichś innych, chińskich zmian.

Co zatem posiada SMBX 1.4.2, czego nie ma zwykłe SMBX?
Poniżej wypisałem według mnie najważniejsze zmiany, które zaszły między 1.3, a 1.4.2.
  • Tea Script (język podobny do jezyku Visual Basica)
  • Wsparcie dla customowych dźwięków
  • Więcej akcji eventów
  • Większe możliwości konfiguracji exitów
  • Większe możliwości konfiguracji cieczy (woda, ruchome piaski, etc.)
  • Wypełnienie kołowe
  • Wbudowany edytor grafiki
  • Grafika w postaci .png (bez maski)
  • Dodano wiele nowych bloków, NPC, BGO, power-upów, bonusów
  • Renderowanie sprzętowe (DirectX 8) co usuwa jakiekolwiek lagi
  • Rysowanie linią
  • Wypełnienie prostokątne
  • Zaznaczanie prostokątne
  • Eksportowanie obrazu z sekcji
  • Wsparcie dla wertykalnego Level Wrap
  • Własna muzyka na mapie świata
  • Mapa świata w postaci mapy z SMB3
  • Zablokowanie kamery na mapie świata
  • Więcej ikon leveli oraz ścieżek (wsparcie dla mostów z SMB3)
  • Wsparcie dla losowych etapów (Hammer Bros., czołgi, etc.)
  • Naprawienie autoscrolla
  • W tym naprawienie eventów podczas użycia "Restart last level on death"
Nie są to oczywiście wszystkie funkcje, ale te, które uznałem za najważniejsze.

Download
http://wohlsoft.ru/docs/SMBX_38A/

Screeny
[Obrazek: maxresdefault.jpg]
[Obrazek: Merio.png]
[Obrazek: pJs1jnR.png]
[Obrazek: mqdefault.jpg]
[Obrazek: maxresdefault.jpg]
[Obrazek: 0.jpg]
[Obrazek: 26_02_2016_13h54m44s633ms.png]
[Obrazek: m2gV0xU.jpg]
Odpowiedz
#2
SMBX 1.4.2 pobrałem ale szczerze mówiąc jestem zawiedziony. Już na sam początek przywitały mnie błędy i nie mogłem tego uruchomić. Już później podczas umieszczania wrogów  i testowania ich:
[Obrazek: N0VjJmt.png]
SMBX 1.3 jest bardziej stabilny :O

Co do nowych wrogów. Jest ich mniej niż 10. Podsumowując dla mnie bez sensu, ale Polska to wolny kraj
Odpowiedz
#3
Może dlatego, że umieściłeś za dużo wrogów. W starszych i nowszych wersjach też to się zdarza.

SMBX 1.4.2 jest jak Lunar Magic - ma ogromne możliwości, ale jak cokolwiek zepsujesz - musisz dojść, co zepsułeś.
Odpowiedz
#4
Bardzo ładnie opisane i wgl. Masz 1+.
Avatar zrobiony przez feana.
[Obrazek: nxhut8Q.png]
[Obrazek: MFaxALM.png]
[Obrazek: lUF3xAC.png]
Odpowiedz
#5
Dla mnie ta wersja jest spoko, ale Mario się kompletnie ślizga. W 1.4.1 aż tak się nie ślizgał. 

I tak używam 1.3, 1.4.1 i 1.4.2, ale najczęściej z 1.3. ;)
Ja tu będę wchodzić bardzo rzadko, więc nie piszcie tu do mnie na PW

Mój kanał na YT: https://www.youtube.com/channel/UCt0xEif...HYiikp-jkg

Mój serwer na discordzie: https://discord.gg/0mXzN0i2X6SW8gyQ

[Obrazek: 2db3267615804d94ba15b3752ac570f5.1.gif]

[Obrazek: tP5zk7d.png]
[Obrazek: 41722_zps4bd7862c.gif]
[Obrazek: SyaQg1Z.png]
[Obrazek: windows_10_user_bar_by_cristiandante20-d9eebf8.png]
[Obrazek: hxF5mIO.png]
[Obrazek: lUF3xAC.png]
[Obrazek: r9JfERt.png]
[Obrazek: TtlUdUW.gif]
[Obrazek: .eJwNyMENwyAMAMBdGACbUlTINhZBJC3BCLuvqLu...e3Bg8Q.png]

Pokaż zawartośćSpoiler:
Odpowiedz
#6
Fizyka jest nieco inna, ale mi się podoba. Nie wiem jak to wyjaśnić, ale łatwiej mi się przyzwyczaić.
Odpowiedz
#7
Znam tą wersje, ale wolę 1.3.0.1 ;)
My Kanał: https://www.youtube.com/channel/UCf20Obw...SIT88iGQHA

[Obrazek: kmZeSNo.gif]
[Obrazek: hxF5mIO.png]


Mój najważniejszy projekt chyba  SMBX 1.3.0.1 albo 1.4.4:
[Obrazek: BgMyTAP.gif]

Epizody:
Kirby Boss Rush- 100% (ukończone) wersja-1.3.0.1
SMB - Mushroom Kingdom in Danger- 20% (demo) wersja-1.3.0.1 (Brak weny :()
Przyszłe epizody:
The Hole - 25% wersja- 1.4.4
NES Boss Rush 1.4.4 - 3% wersja- 1.4.4

Odpowiedz
#8
Całkiem dobra kontynuacja SMBX. Sam również polecam, choć obecnie pracuję w 1.3.0.1. Nawet nie wiedziałem, że dodali nowe bloki i BGO. :D
[Obrazek: 18KVW7R.png]
[Obrazek: hK44ha6.png]
[Obrazek: windows_10_user_bar_by_cristiandante20-d9eebf8.png]
[Obrazek: 89nQrS.gif]
[Obrazek: ocsIXD.png]
[Obrazek: lUF3xAC.png]
Odpowiedz
#9
Jestem trochę po terminie jednak wcześniej dla mnie to było nie możliwe,że wyjdzie ta wersja...
No cóż pobieram na ten mój stare już sprzęcicho i gramy. :)

EDIT 16:30 28.05.16

No no no postarali się.
Optymalizacja jak dla mnie jest świetna a dodanie nowych powerup'ów jest także dużym plusem.

EDIT 15:26 29.05.16

Wolałem jednak powrócić na starą wersję 1.3 gdyż była mniej zbugowana 
Przykład bugu:
W The Invasion 2 na pewnym levelu (drugi chyba) jest rura która wypuszcza Goomby z obu stron i ona jest nad wodą i rusza się w górę i w dół więc można pod nią łatwo wejść i tu się zaczynają schody otóż gdy pod nią wejdziemy i nią zahaczymy głową to postać automatycznie ginie nawet wkrótce zamieszczę materiał dotyczący tego błędu
Odpowiedz
#10
Już się bałem, że 1.4.2 nie wspiera padów. Na szczęście okazało to się nieprawdą. Wyjaśnię, co zrobiłem żeby gra widziała mojego ukochanego pada, którym gram od przeszło czterech lat.

Po prostu z ciekawości otworzyłem plik config.cfg w głównym folderze gry i znalazłem wpis EnableJoystickforP1=False i EnableJoystickforP2=False. False zamieniłem na True, zapisałem plik, odpaliłem grę i przypisałem akcje do przycisków na padzie. :P
[Obrazek: 18KVW7R.png]
[Obrazek: hK44ha6.png]
[Obrazek: windows_10_user_bar_by_cristiandante20-d9eebf8.png]
[Obrazek: 89nQrS.gif]
[Obrazek: ocsIXD.png]
[Obrazek: lUF3xAC.png]
Odpowiedz
#11
Najgorsze w tej wersji 1.4.2, że nie działają stare grafiki!!! I tu jest problem!
My Kanał: https://www.youtube.com/channel/UCf20Obw...SIT88iGQHA

[Obrazek: kmZeSNo.gif]
[Obrazek: hxF5mIO.png]


Mój najważniejszy projekt chyba  SMBX 1.3.0.1 albo 1.4.4:
[Obrazek: BgMyTAP.gif]

Epizody:
Kirby Boss Rush- 100% (ukończone) wersja-1.3.0.1
SMB - Mushroom Kingdom in Danger- 20% (demo) wersja-1.3.0.1 (Brak weny :()
Przyszłe epizody:
The Hole - 25% wersja- 1.4.4
NES Boss Rush 1.4.4 - 3% wersja- 1.4.4

Odpowiedz
#12
GIF -> PNG. Prosta konwersja. A jak to jest problem, to wraz z PGE dołączony jest GIF2PNG. Polecam.
Odpowiedz
#13
Przecież edytor w SMBX 1.4.2 przy każdym otwieraniu poziomu automatycznie konwertuje wszelkie grafiki GIF wraz z maskami do PNG bez masek. O_o

Zamierzam wznowić Sinister Bowser Invasion, bądź zwane jako Sinister Invasion i do robienia epizodu wybrałem właśnie 1.4.2. Chcę wykorzystać te nowości które wprowadza 1.4.2. :D
[Obrazek: 18KVW7R.png]
[Obrazek: hK44ha6.png]
[Obrazek: windows_10_user_bar_by_cristiandante20-d9eebf8.png]
[Obrazek: 89nQrS.gif]
[Obrazek: ocsIXD.png]
[Obrazek: lUF3xAC.png]
Odpowiedz
#14
No okej... gdy będę panował nad 1.4.2 to zrobię drugą część SMB-Mushroom Kingdom in Danger 2
My Kanał: https://www.youtube.com/channel/UCf20Obw...SIT88iGQHA

[Obrazek: kmZeSNo.gif]
[Obrazek: hxF5mIO.png]


Mój najważniejszy projekt chyba  SMBX 1.3.0.1 albo 1.4.4:
[Obrazek: BgMyTAP.gif]

Epizody:
Kirby Boss Rush- 100% (ukończone) wersja-1.3.0.1
SMB - Mushroom Kingdom in Danger- 20% (demo) wersja-1.3.0.1 (Brak weny :()
Przyszłe epizody:
The Hole - 25% wersja- 1.4.4
NES Boss Rush 1.4.4 - 3% wersja- 1.4.4

Odpowiedz
#15
1.4.2 Wcale nie jest trudne do opanowania! Wystarczą dobre chęci i trochę wyrozumiałości dla fizyki gry.
Pewnie wiecie, że zrobiłem już 2 dwa poziomy w tej wersji, i jakoś nie miałem kłopotów z testowaniem, jak i budowaniem.
Pomimo tego, że rodzice wyjeżdżają do Belgii, to moja aktywność jest zmniejszona, ale pracuję powolutku nad epizodem 1.4.2 (powoli ogarniam World Editor :>)
Może i ma błędy, ale ma wiele nowości! Na przykład te SKRYPTY. To jest siła tej wersji. Za ich pomocą można nieźle urozmaicić grę.
Ja uważam, że trzeba troszkę cierpliwości i poziomy same będą się budować!
Trochę się rozpisałem i dziękuję za uwagę!
[Obrazek: 15fkpr8.png]
[Obrazek: tP5zk7d.png]
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości