Jeśli jesteś właścicielem tej strony, możesz wyłączyć reklamę poniżej zmieniając pakiet na PRO lub VIP w panelu naszego hostingu już od 4zł!

[Tutorial] - Layery i Eventy by Ezel (SuperLuigi142)
#1
UWAGA TEN PORADNIK NIE JEST MÓJ ZOSTAŁ SKOPIOWANY Z CZASÓW KIEDY FORUM BYŁO JESZCZE NA FORA.PL MATERIAŁY SĄ KOPIOWANE ZA ZGODĄ ZioPeng!. 

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Tutaj zajmiemy się dwoma rzeczami, Layerami i Eventami.

Co to jest Layer?:

Layer to jest warstwa obiektów, którą możemy ustawić na mapie. Za pomocą eventów możemy modyfikować te Layery. Standardowe Layery to "Default", "Spawned NPCs" i "Destroyed Blocks". One nie za bardzo działają gdy robisz Eventy, więc nie ma sensu korzystać z nich. Żeby dodać/usunąć Layer, wybieramy Layers do góry i pojawi nam się małe okienko. Możemy odznaczać i zaznaczać Layery w razie czego jakbyśmy chcieli nałożyć jeden na drugi. Reszta to tylko Eventy!

Co to jest Event?

Event to specjalna rzecz dzięki której możemy statyczne bloki zamienić w dynamiczne bloki. Eventy wpływają tylko na statyczne rzeczy, więc z NPC nie będzie to działało. Dzięki Eventom można dać blokom jakąś czynność. Są przeróżne funkcje. Tutaj poznamy je. Do góry kliknij na Events aby pojawiła się tabela z Eventami. Zauważysz tam Eventy jak "Level - Start", "P-switch start" i "P-switch end". Tylko Level - Start może się okazać przydatny. Te dwa pozostałe chyba nic nie robią. Gdy pojawi nam się tabela, wysuńmy ją na środek, ponieważ część tabeli jest zakryta.


Jak zrobić ruchomy Layer?

Żeby to zrobić, włącz tabelę Layers i dodaj Layer. Zaznacz ten Layer i postaw bloki na planszy. Gdy będziesz gotowy, zaznacz z powrotem na Default. Jeżeli chcemy aby Layer poruszał się w jedną stronę to w Events dodajemy Event i w Layer Movement ustawiamy szybkość (1 - wolno, 2 - średnio-wolno, 3 - średnio, 4 - średnio-szybko, 5 - dość szybko, 6 - szybko) Horizontal Speed to szybkość pozioma (-1 to 1 w lewo, 1 to 1 w prawo), a Vertical Speed to szybkość pionowa (-1 = góra, 1 = dół). Pamiętaj aby w Layer Movement wybrać swój Layer. Jeżeli ma lecieć np. w lewo i w prawo to stwórz dwa Eventy, ustaw szybkość itd. w obu Eventach i w Trigger Event ustaw aby np. New Event 1 miał New Event 2, a New Event 2 miał New Event 1. W delay ustaw opóźnienie pomiędzy skręcaniem (zrób po równo aby nie uciekało w którąś stronę). Jeżeli mają się poruszać od początku to zaznacz Auto Start we wszystkich Eventach, a jak mają ruszyć dopiero po uderzeniu w jakiś klocek (co da się podbić) to wybierz blok i kliknij na Events w prawym górnym rogu okna i w "Hit" wybierz swój Event. Teraz obiekty będą się poruszać dopiero kiedy uderzysz w jakiś blok. Możesz stosować różne kombinacje.

Jak zrobić aby wyjście/warp się pojawił(o) po pokonaniu bossa?

Najpierw dodaj Layer i ustaw metę na planszy. Zmień z powrotem na Default i w oknie z Eventami w Level - Start w "Hide Layers" wstaw swój Layer. Teraz na początku nie będzie mety. Żeby się pojawiła dopiero po pokonaniu bossa, dodaj Event, w "Show Layers" wybierz swój Layer. Po zrobieniu tego, zaznacz NPC, który ma być jako boss i kliknij na Events w górnym prawym rogu okienka. W "Death" wybierz swój Event i po pokonaniu bossa włączy się Event. Teraz możesz robić lepszych i bardziej kreatywnych bossów.





Jest więcej kombinacji z Eventami, ale to już jest ponad podstawy. Z Eventów można zrobić wiele ciekawych rzeczy. Warto je wstawiać, bo urozmaicają planszę!
[img]blob:http://imgur.com/e2cd6c96-3266-4cca-ae69-23a9f126c8d3[/img]
[Obrazek: k5ij9Wz.jpg]
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości