Jeśli jesteś właścicielem tej strony, możesz wyłączyć reklamę poniżej zmieniając pakiet na PRO lub VIP w panelu naszego hostingu już od 4zł!

[Tutorial] Jak należy robić grafikę By Doodoxing
#1
UWAGA TEN PORADNIK NIE JEST MÓJ ZOSTAŁ SKOPIOWANY Z CZASÓW KIEDY FORUM BYŁO JESZCZE NA FORA.PL MATERIAŁY SĄ KOPIOWANE ZA ZGODĄ ZioPeng!. 

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Napiszę tu jak powinno się tworzyć grafikę do SMBX.

1. Jeśli obraz, który robisz ma wymiary 16x16 to w SMBX ma mieć 32x32, jeśli robisz obraz 32x32 to ma mieć 64x64 po przeskalowaniu. Zawsze skaluj bez interpolacji, to znaczy, że obraz nie będzie wtedy rozmazany po przeskalowaniu. 1x1 w programie graficznym = 2x2 w SMBX

2. Staraj się robić pasujące kolory do reszty scenerii. Gdy zrobisz trawę z turkusowym odcieniem, a krzewy będą miały zielony odcień, to będzie to clashowało, czyli nie będzie ze sobą współgrać.

3. ZAWSZE zapisuj obrazy w formacie. gif. Inne formaty nie są obsługiwane.

4. ZAWSZE twórz maskę do grafiki (oddzielny plik z końcówką "m", np npc-220m). Powinna być czarna (#000000) i powinna pasować do zwykłej grafiki. Tło maski ma być BIAŁE, zaś tło zwykłej grafiki powinno być CZARNE.

5. Jeśli tworzysz NPC z animacją, nie rób tego jak się robi animacje GIF, tylko zrób klatkę, a następną pod ta pierwszą i tak dalej. Pamiętaj, że wtedy musisz zwiększyć rozmiary obrazu.

To na razie tyle. Jak coś mi jeszcze wpadnie do głowy to napiszę. [Obrazek: icon_biggrin.gif]
[img]blob:http://imgur.com/e2cd6c96-3266-4cca-ae69-23a9f126c8d3[/img]
[Obrazek: k5ij9Wz.jpg]
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości