Jeśli jesteś właścicielem tej strony, możesz wyłączyć reklamę poniżej zmieniając pakiet na PRO lub VIP w panelu naszego hostingu już od 4zł!

[Tutorial] Jak zrobić zadanie w planszy! By Flower 35
#1
UWAGA TEN PORADNIK NIE JEST MÓJ ZOSTAŁ SKOPIOWANY Z CZASÓW KIEDY FORUM BYŁO JESZCZE NA FORA.PL MATERIAŁY SĄ KOPIOWANE ZA ZGODĄ ZioPeng!. 

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Nie mam za bardzo pomysłów na tutorial, ale myślę, że przyda to się graczom w SMBX (zarówno początkującym, jak i średniozaawansowanym xD).

Na przykładzie zadania typu "zbierz przedmiot i go przynieś".

1. Tworzymy layer z postacią
Tworzymy layer z postacią, która daje nam zadanie, np. Zdanie1.
Możemy w tym layerze zbudować jakiś niedokończony pojazd, a postać chce, abyśmy przynieśli jej jakieś części [Obrazek: icon_wink.gif].

2. Tworzymy layer i event z przedmiotem
Następnie tworzymy layer Przedmiot, i (najlepiej w innym pomieszczeniu) tworzymy dodatkowe części (kilka bloków lub background). Potrzebny nam będzie custom NPC do podmiany toporka z SMB (po jego dotknięciu włącza się event). Możemy go znaleźć w epizodzie The Invasion 2, w którymś z bonusów. (nie pamiętam dokładnie [Obrazek: icon_razz.gif])

[UWAGA! Zanim podmienisz toporek, wykonaj następujące polecenie, bo potem będzie niewidzialny!]

Tworzymy event Przedmiot1, który później uzupełnimy.
W ustawieniach toporka zaznaczamy Death = Przedmiot1.
Toporek kładziemy obok przedmiotu, który mamy zebrać. Pamiętaj, aby umieścić toporek na layerze Przedmiot
PS: Toporek po położeniu można już podmienić z niewidzialnym NPC.

3. Dwa layery - zbudowany statek.
Stwórzmy następne dwa layery: Zadanie2 i Zadanie3
Teraz możemy uzupełnić event Przedmiot1:
Hide layers:
Zadanie1
Przedmiot
Show layers:
Zadanie2
Message - opcionalnie:
Mario: Dobra, mamy te części!

Przełączamy się na layer Zadanie2 (Polecam wyłączyć layer Zadanie1). Tworzymy ponownie postać w tym samym miejscu, tylko mówi do nas coś innego, np. "Dzięki za przedmioty!". Musimy także ponownie zbudować niedokończony statek!
Tworzymy event Przedmiot2. Ustawiamy u postaci Talk=Przedmiot2
Event Przedmiot2 wygląda następująco:
Hide layers:
Zadanie2
Show layers:
Zadanie3
Message:
Postać: Statek zbudowany!

Teraz włączamy layer Zadanie3 i wyłączamy Zadanie2
Ponownie tworzymy postać, która mówi "Wielkie dzięki za pomoc!" i tworzymy już zbudowany statek.


4. Przygotowanie do gry.
Na koniec musimy zaznaczyć layery w ten sposób:
zadanie1 = show
przedmiot = show
zadanie2 = hide
zadanie3 = hide


5. Gotowe!.
Podsumowując: 4 layery i 2 eventy:
Layery:
zadanie1
przedmiot
zadanie2
zadanie3

Eventy:
przedmiot1
przedmiot2

Mam nadzieję, że się rozczytacie, a jak coś nie zrozumiecie, to w przyszłości nakręcę filmik w SMBX [Obrazek: icon_biggrin.gif].
[img]blob:http://imgur.com/e2cd6c96-3266-4cca-ae69-23a9f126c8d3[/img]
[Obrazek: k5ij9Wz.jpg]
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości